BBC framing excludes important aspects of Amman embassy story

BBC Watch

After a security officer at Israel’s embassy in Amman was attacked and stabbed by a Jordanian on July 23rd – and subsequently shot the attacker, accidentally fatally wounding another man at the scene – the BBC News website produced three consecutive reports on the incident.

1) “Israeli ‘kills attacker’ at Jordan embassy” originally published 23/7/17

2) “Israel and Jordan in diplomatic standoff after embassy deaths” 24/7/17

3) “Israeli embassy staff home after Amman standoff” 24/7/17

All three of those reports included highlyrare references to the Jordanian occupation of parts of Jerusalem, although that occupation actually began the year before the BBC claims.

“Jordan, which occupied East Jerusalem from 1949 to 1967, is the custodian of the site, which is known to Muslims as Haram al-Sharif and Jews as the Temple Mount.”

“Jordan, which occupied East Jerusalem from 1949 to 1967, funds…

View original post 979 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s