BBC tells half the story of the closure of Israel’s public broadcaster

BBC Watch

A filmed report titled “Israeli news presenter gets tearful reporting own show’s cancellation” appeared on the BBC News website’s Middle East page on May 10th and remained there for seven consecutive days. The report’s synopsis tells BBC audiences that:

“Presenter Geula Even was unable to hold back her tears after learning while on air that it would be her last show on Israel’s Channel One television. […]

Presenters and reporters of another show later complained that they had been denied a dignified farewell.”

A written report (including the above video) on the same topic – “Israeli TV channel’s sudden closure shocks staff” – also appeared on the website’s Middle East page on May 10th and 11th.

“Israel’s longest-running TV news programme came to an emotional end on Tuesday, hours after its staff were told of their network’s sudden closure.

Presenters of Mabat…

View original post 541 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s