BBC’s context-free Strait of Tiran backgrounder appears again

BBC Watch

A year has passed since the BBC began reporting the story of the proposed transfer of the Red Sea islands of Sanafir and Tiran from Egyptian to Saudi Arabian control.

In that time, the BBC News website has published several articles on the topic, none of which has adequately clarified to audiences that the purpose of Egypt’s occupation of the islands was to block shipping to and from the Israeli port of Eilat or that such moves led to military action in 1956 and 1967 which twice brought Tiran and Sanafir under Israeli control.

Saudi-Egyptian deal on Red Sea islands sparks anger 10/4/16

Egypt’s Sisi hits out at ‘evil conspirators’ amid islands furore 13/4/16 (discussed here)

“Mr Sisi said that Saudi Arabia had asked Egypt in 1950 to protect the two islands, situated at the mouth of the Gulf of Aqaba, from Israel.”

Egypt court quashes Red Sea islands’…

View original post 267 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s