Misleading headlines at Guardian and Financial Times

UK Media Watch

The Guardian

Today, we tweeted a critique of a Guardian headline accompanying a March 21starticle on accusations against the NGO World Vision.  The headline read: Inquiry clears World Vision Gaza of diverting funds to Hamas“. The strapline read: Australian government review finds no evidence for Israel’s 2016 allegations that the NGO siphoned off millions of dollars a year to the Islamist group“.

We then emailed editors noting that, as the text in the actual article makes clear, the Australian government inquiry only concluded that no Australian taxpayer funds were diverted to Hamas by World Vision. It didn’t address the broader Israeli investigation into whether the NGO diverted other funds to Hamas.  Also, as the text in the article makes clear, the internal investigation by World Vision is still ongoing and hasn’t yet reached a conclusion.

The way the headline and strap line is written would influence…

View original post 148 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s