UKMW prompts 3rd correction in 3 weeks to Times of London claim Tel Aviv is Israeli capital

UK Media Watch

Despite the fact that Times of London is, generally speaking, one of the better British news outlets when it comes to covering the politics of the region, they nonetheless are still often prone to committing curious errors in their Israel-related reports.  Specifically, the painfully obvious fact that Tel Aviv is not Israel’s capital – and has never had that status – somehow continues to elude editors and journalists.  

For the third time in three weeks – and the fifth time since last June – we’ve prompted a correction at Times of London over this erroneous suggestion regarding the status of Tel Aviv. The latest example involves a March 1st article by Gregg Carlstrom titled “Netanyahu lambasted by report on Gaza war”.

Here’s the original opening passage:

Binyamin Netanyahu kept intelligence about Hamas’s network of tunnels from his ministers, leaving Israel vulnerable during the 2014 Gaza war, according to a…

View original post 119 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s