UKMW prompts Indy correction over Shai Masot claim

UK Media Watch

On Feb. 6th, weposted about several false claims in an op-ed at the Independent by Ryvka Barnard (Senior Campaigns Officer at War on Want). One of the errors (which we complained about in an email to Indy editors) pertained to this passage:

oldThe Israeli in question is Shai Masot, who was the subject of a highlydubious Al Jazeera investigation last month into the Israel lobby’salleged ‘penetration’ of the UK.  Masot was filmed during a private dinner conversation boasting that he’d love to take down Alan Duncan, MP.  However, Barnard’s claim that Masot, a low-level employee of the Israeli embassy, was an “emissary” of the Israeli Ministry of Strategic Affairs (written as if it was an undisputed fact) was contradicted in a tweet by the minister himself, Gilad Erdan. 

Indy editors upheld our complaint and amended the passage, which now at least includes Erdan’s unequivocal denial of Masot’s…

View original post 18 more words


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )


Connecting to %s