Compromised BBC backgrounder surfaces again

BBC Watch

On January 16th the BBC News website published an article titled “Egypt court upholds ruling halting transfer of islands to Saudi Arabia“. Included in that report was an insert of background information titled “Why the Red Sea islands matter”, which previously appeared in an article concerning the same story in June 2016.tiran-art-jan-17

The insert includes the following context-free information:

“Israel captured the islands in 1956 and 1967, subsequently returning them to Egypt both times”

As was noted here over six months ago:

“The BBC did not bother to inform readers why that was the case.

“In 1949, Egypt established itself on two small and deserted islands in the straits that had never belonged to it – Tiran and Sanafir. Later, they were leased to it by Saudi Arabia. In January 1950, Egypt assured the United States Government that the occupation of the islands was in no…

View original post 333 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s