The Economist bizarrely alleges ‘decades-long Israeli ban on Arabic songs’

UK Media Watch

A Nov. 27th article in The Economist, titled ‘The Economist Explains: The status of Arabic speakers in Israel‘, included the claim that “Arabic songs were banned from Israeli radio for several decades.”

economist-claimHowever, we could no find no evidence that this is even partially true. Indeed, the only other place we could find a version of this claim was in a 2015 article published at Middle East Eye – but the claim (unsurprisingly) is not sourced.

Indeed, evidence suggests there couldn’t possibly have been such a ban (yet alone one “for several decades”) on Arabic songs.

On the website of the Israel Broadcasting Authority (IBA), there’s this on the history of Arabic radio:

The domestic Hebrew station broadcasts included, until 1956, programs in Arabic. After the Sinai Campaign, Kol Yisrael in Arabic split from the Hebrew station, and in 1958 began broadcasting as…

View original post 62 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s