BBC Radio 4 programme edited following BBC Watch complaint

BBC Watch

Back in July the BBC’s Editorial Complaints Unit upheld a complaint submitted by BBC Watch which had previously been twice rejected by the corporation’s complaints department. The complaint concerned the inaccurate claim that the book ‘Borderlife’ by Dorit Rabinyan had been ‘banned’ by an Israeli minister. 

Borderlife ECUAs was noted here at the time:Front Row 22 2

“During our correspondence with the ECU, we raised the question of how the listeners who were misled by the inaccurate broadcast would be made aware of that fact and suggested that an on-air correction in the same programme would be the most efficient way of ensuring that a correction reached the original audience.

We learned from the ECU that the practical steps to be taken after a complaint has been upheld are left to the discretion of the division of the BBC concerned.

“At this stage, it’s for the management of the Division responsible for the programme…

View original post 234 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s