Details, details, details: Telegraph misleads on Israeli settlement claim

UK Media Watch

Here’s the entire text of a very short article published in the print edition of The Telegraph on Sept. 1st, titled “Israel’s approval of West Bank homes angers US”.

Israel yesterday approved the construction of 463 homes for Jewish settlers in the occupied West Bank, the watchdog Peace Now said, drawing a sharp rebuke from the United States.

Washington said it was “deeply concerned” and a senior US official criticised the “pervasive advancement of settlement activity”. A recent report by the EU, Russia, the UN and the United States said such construction eroded the possibility of a two-state solution.

The Telegraph’s claim is extremely misleading.

As reports in Reuters, International Business Times and BBC made clear, Israel did not approve the construction of 463 new homes.

The number 463 includes the following:

  • 30 new houses in Beit Arye
  • 20 new homes in Givat Zeev
  • 1 new 234-unit

View original post 67 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s