BBC Watch complaint on ‘banned’ book upheld

BBC Watch

As readers may recall, since late last year various BBC radio programmes have misled their audiences by promoting assorted versions of the inaccurate claim that Dorit Rabinyan’s book ‘Gader Haya’ (‘Borderlife’) has been banned in Israel.

December 2015, BBC World Service: BBC World Service ‘Newshour’ reports a ‘book ban’ that does not exist.

January 2016, BBC World Service: BBC World Service continues to promote the fiction of an Israeli ‘book ban’.

February 2016, BBC Radio 4: How an uncorrected inaccuracy became BBC conventional wisdom.

March 2016, BBC World Service: BBC WS yet again promotes inaccurate claim of Israeli book ‘ban’.

With previous efforts to alert BBC World Service programme makers to the inaccuracy having proved fruitless, after the February 22nd broadcast of ‘Front Row’ on Radio 4, BBC Watch submitted a complaint concerning the following inaccurate claims made in that programme:

“…recently the [Israeli] culture minister banned a…

View original post 529 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s